Na letiště povede železnice
Slavnostním poklepem na kolejnici dnes
oficiálně odstartovala stavba kolejového napojení s délkou 2,9 kilometru
mezi Letištěm Leoše Janáčka a železniční stanicí Sedlnice. Investici ve
výši necelých 581 milionu korun by měl kraj z 85% získat z evropských
dotací z Operačního programu Doprava, prioritní osa 3, oblast podpory 3.1
Modernizace a rozvoj železniční sítě TEN-T. Výstavba jednokolejné trati,
silničního nadjezdu, zastřešeného terminálu a tunelu by měla být hotova
koncem příštího roku.
"Rozvoj letiště patří k prioritám Moravskoslezského kraje v oblasti
regionální politiky. Projekt kolejového napojení usnadní přepravu osob i
zboží a přiblíží letiště krajské metropoli," říká Miroslav Novák,
hejtman Moravskoslezského kraje s tím, že tato masivní investice do
železniční infrastruktury sice nebude mít v praxi okamžitý efekt, ale že
jde o krok s velkým potenciálem do budoucna.
"Ostravské letiště je jednou ze vstupních bran do našeho regionu a
velkou perspektivu mu dává jeho umístění v centru Evropy a samotné
parametry vzletové a přistávací dráhy. Na runway se třemi a půl kilometr
délky a více než šedesáti metry šířky mohou přistávat všechny typy
letounů, kterými v současnosti operují v civilní letecké dopravě,"
říká Pavel Schneider, ředitel Letiště Leoše Janáčka.
Letiště je také důležitým bodem při přepravě zboží. Rozvoj tzv.
leteckého karga podporuje nedávno vybudovaná podnikatelská a logistická
zóna v těsné blízkosti letiště.
- Realizátorem stavby je spol. EUROVIA CS, a.s.
- Stavba kolejového napojení je realizována v rámci projektu "Letiště
Leoše Janáčka Ostrava, kolejové napojení"
- Celková délka trati od místa odbočení v km 6,529 v úseku Studénka -
Sedlnice do místa ukončení nové trati činí 2,904 km.
- V části úseku bude trať částečně zahloubena pod okolním terénem.
Největší zahloubení cca 2,7 m je v prostoru, kde bude vybudován silniční
nadjezd. Dále trať pokračuje v souběhu s místní komunikací a končí v km
2,904 v zastřešeném objektu přestupního terminálu, kde bude zřízeno
ostrovní nástupiště o délce 170 m, které bude přístupné z čela
objektu.
- Přestupní terminál je propojen s odbavovací letištní halou
přístupovým objektem (zakrytá tunelová chodba) a bude přístupný i ze
strany místní komunikace. Před terminálem bude postaveno nové parkoviště.
- Součástí stavby je rovněž vybudování silničního nadjezdu nad
tratí včetně opěrných a zárubní zdi, výstavba nové obslužné
komunikace pro objekty letiště a přeložky dotčených inženýrských
sítí.
- Trať je projektována na traťovou rychlost 90 km/hod. a elektrizace je
řešena stejnosměrným systémem 3 kV DC včetně návrhu nezbytných úprav
infrastruktury.
Slavnostním poklepem na kolejnici dnes
oficiálně odstartovala stavba kolejového napojení s délkou 2,9 kilometru
mezi Letištěm Leoše Janáčka a železniční stanicí Sedlnice. Investici ve
výši necelých 581 milionu korun by měl kraj z 85% získat z evropských
dotací z Operačního programu Doprava, prioritní osa 3, oblast podpory 3.1
Modernizace a rozvoj železniční sítě TEN-T. Výstavba jednokolejné trati,
silničního nadjezdu, zastřešeného terminálu a tunelu by měla být hotova
koncem příštího roku.
"Rozvoj letiště patří k prioritám Moravskoslezského kraje v oblasti
regionální politiky. Projekt kolejového napojení usnadní přepravu osob i
zboží a přiblíží letiště krajské metropoli," říká Miroslav Novák,
hejtman Moravskoslezského kraje s tím, že tato masivní investice do
železniční infrastruktury sice nebude mít v praxi okamžitý efekt, ale že
jde o krok s velkým potenciálem do budoucna.
"Ostravské letiště je jednou ze vstupních bran do našeho regionu a
velkou perspektivu mu dává jeho umístění v centru Evropy a samotné
parametry vzletové a přistávací dráhy. Na runway se třemi a půl kilometr
délky a více než šedesáti metry šířky mohou přistávat všechny typy
letounů, kterými v současnosti operují v civilní letecké dopravě,"
říká Pavel Schneider, ředitel Letiště Leoše Janáčka.
Letiště je také důležitým bodem při přepravě zboží. Rozvoj tzv.
leteckého karga podporuje nedávno vybudovaná podnikatelská a logistická
zóna v těsné blízkosti letiště.
- Realizátorem stavby je spol. EUROVIA CS, a.s.
- Stavba kolejového napojení je realizována v rámci projektu "Letiště
Leoše Janáčka Ostrava, kolejové napojení"
- Celková délka trati od místa odbočení v km 6,529 v úseku Studénka -
Sedlnice do místa ukončení nové trati činí 2,904 km.
- V části úseku bude trať částečně zahloubena pod okolním terénem.
Největší zahloubení cca 2,7 m je v prostoru, kde bude vybudován silniční
nadjezd. Dále trať pokračuje v souběhu s místní komunikací a končí v km
2,904 v zastřešeném objektu přestupního terminálu, kde bude zřízeno
ostrovní nástupiště o délce 170 m, které bude přístupné z čela
objektu.
- Přestupní terminál je propojen s odbavovací letištní halou
přístupovým objektem (zakrytá tunelová chodba) a bude přístupný i ze
strany místní komunikace. Před terminálem bude postaveno nové parkoviště.
- Součástí stavby je rovněž vybudování silničního nadjezdu nad
tratí včetně opěrných a zárubní zdi, výstavba nové obslužné
komunikace pro objekty letiště a přeložky dotčených inženýrských
sítí.
- Trať je projektována na traťovou rychlost 90 km/hod. a elektrizace je
řešena stejnosměrným systémem 3 kV DC včetně návrhu nezbytných úprav
infrastruktury.
Žádné komentáře:
Okomentovat