Společnost EURONICS ČR a.s., spravující
nejsilnější nezávislou síť elektro prodejců v České republice tvořenou
165 prodejnami, vyhlásila ocenění "Dodavatel roku 2011". V rámci své
výroční konference konané ve dnech 22. - 23. 2. 2012 v Praze, oznámila
výsledky interního hodnocení svých smluvních dodavatelů. Ocenění bylo
vyhlášeno ve čtyřech kategoriích. V segmentu velkých domácích
spotřebičů překvapivě zvítězila tuzemská značka MORA, která z první
příčky sesadila dlouholetého leadra této kategorie, společnost BSH
(Bosch, Siemens). "Ukazuje se tak, že i lokální značka, pokud vyrábí
kvalitní produkty, si najde své zákazníky," komentuje vítězství MORA
David Beneš, výkonný ředitel EURONICS.
Méně překvapivé bylo vítězství společnosti NIKON v kategorii
fotoaparátů a kamer. Obrat této společnosti v roce 2011 tvořil 54 % z
celého maloobchodního obratu sítě EURONICS. NIKON si tak obhájil své
prvenství z roku 2010. I další dvě kategorie měly stejné vítěze jako v
předešlém roce. SAMSUNG za segment spotřební elektroniky a společnost SEB
za malé domácí spotřebiče. Výsledky tohoto hodnocení jsou velmi
významné a vysoce hodnocené ze strany dodavatelů. Klíčovým faktorem pro
hodnocení je hlasování samotných členů Euronics, tedy bezmála 80
maloobchodníků působících v oblasti domácích spotřebičů a spotřební
elektroniky.
Jednotlivé Euronics prodejny rozhodovaly o svých oblíbených
dodavatelích na základě několika kritérií:
- sortiment zboží: kvalita produktů, inovace produktů, provedení
produktů a další
- marketingová podpora: společné marketingové akce, sdělovací
kampaně, POS materiály atd.
- komunikace: práce obchodních zástupců, dostupnost informací,
spolehlivost atd.
- profitabilita: hrubý zisk, rentabilita, cenová stabilita, ochrana
skladu a další
- dodávky: logistika (čas, kvalita), spolehlivé informace o dostupnosti
zboží, logistika atd.
- servis: lhůta vyřízení reklamací, před záruční servis apod
Žádné komentáře:
Okomentovat