eMerite.cz spouští on-line rozhraní
integrující výsledky monitoringu sociálních médií z více softwarů.
Vlastní prostředí, v němž si mohou uživatelé služby eMerite VOBID
prohlížet výsledky vyhledávání několika softwarových nástrojů pro
monitoring internetových diskusí, zprovoznila společnost eMerite. Rozhraní
"VOBID online" tak zachycuje až trojnásobně více výskytů klíčových
slov, než kolik jsou schopny vyhledat jednotlivé nástroje pro social media
monitoring. Autorem unikátní aplikace je internetová agentura FG Forrest.
Cílem vytvoření "VOBIDu online" bylo ukázat, o kolik větší
množství diskusních příspěvků s klíčovými slovy lze najít, jsou-li
vyhledávána souběžně několika softwary. Výčet nástrojů, jejichž data
aplikace integruje, se průběžně mění podle toho, jak kolísá jejich
schopnost prohledávat internetové diskuse v češtině nebo jiném
požadovaném jazyce. Softwarovými nástroji, jejichž funkcionalitu eMerite
sleduje a ve vhodných případech využívá, patří např. Alterian SM2,
Ataxo Social Insider, Attentio, Brandwatch, Radian 6, Sysomos nebo Synthesio.
Diskusní příspěvky integrované do "VOBIDu online" pocházejí z
komentářů pod články na různě zaměřených serverech, z tematických
diskusních fór, z blogů, ze spotřebitelských hodnocení na e-shopech a ze
sociálních médií (Facebook, Twitter, YouTube, Google+, Foursquare apod.).
"Naši klienti se mohou v integrovaném rozhraní přesvědčit, jak omezené
jsou vyhledávací schopnosti jednotlivých softwarů, pokud jsou využívány
samostatně," poznamenal Martin Petrášek, ředitel společnosti eMerite.
"Snaha maximalizovat počet nalezených příspěvků však přináší také
zvýšení počtu nerelevantních výskytů klíčových slov, které klientům
nepřinášejí žádné užitečné informace," upozornil Petrášek a
pokračoval: "Jestliže jeden software najde například tisíc zmínek o
klientovi a z nich polovinu nerelevantních, druhý software další tisíc s
polovinou nerelevantních a z tisíce příspěvků ze třetího softwaru bude
bezcenných rovněž půlka, zvyšují se nároky na vyhodnocení textů
integrovaných do VOBIDu online na trojnásobek. Proto nenecháváme obsahovou
analýzu výsledků shromážděných více softwary na klientech, ale
vyhodnocení provádějí naši zkušení analytici."
Společnost eMerite poskytuje monitoring sociálních médií, resp.
vyhodnocování obsahu internetových diskusí (VOBID) od roku 2009. Odběrateli
služby jsou např. AAA AUTO, Danone, HBO, Komerční banka, Tesco Stores,
Vodafone a další. eMerite v ČR dlouhodobě spolupracuje s výzkumnou
agenturou Ipsos, pro jejíž klienty zpracovala v roce 2011 řadu komplexních
Social Listening Projects.
Počet zobrazení stránky
úterý 13. března 2012
eMerite zpřístupňuje monitoring sociálních médií různými softwary
eMerite zpřístupňuje monitoring sociálních médií různými softwary
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat