Počet zobrazení stránky

úterý 6. března 2012

Fwd: Protext: IBRS: Nákupy Čechů v zahraničí

IBRS: Nákupy Čechů v zahraničí

Praha 5. března (PROTEXT) - Zahraniční nákupy jsou stále atraktivním
lákadlem pro mnoho Čechů. Až 28 % z nich jezdí nakupovat do zahraničí.
Vyplývá to z výzkumu, který realizovala v rámci pravidelného omnibusu IBRS
OBSERVER v únoru agentura IBRS na reprezentativním vzorku 1000 respondentů
z celé České republiky, vybíraných kvótní metodou. Češi jezdí
nakupovat průměrně třikrát za rok. Cílem českých spotřebitelů jsou
především nákupy oděvů (77 %), potravin (59 %) a elektroniky (47 %).
Nejvíce Čechů utratí za hranicemi do 5 tisíc korun (55 %), 32 % utratí do
10 tisíc korun a 13 % je ochotných ulehčit své peněžence až o několik
desítek tisíc korun.
Zahraniční nákupy lákají o něco více muže (30 %) než ženy (27 %).
Obecně také platí, že muži jsou ochotní za nákupy v zahraničí utrácet
v cenovém rozmezí mezi 5 až 10 tisíci korunami (36 %), stejnou částku ale
utratí jen 27 % žen. Doménou žen jsou především nákupy oděvů (80 %) a
potravin (63 %). Oděvy lákají především ženy mladšího věku do 29 let
(více než 80 %).
IBRS působí na českém trhu od roku 1994 a svým klientům z různých
oblastí poskytuje plný servis v oblasti marketingového výzkumu.
Prostřednictvím svých zástupců je členem ESOMAR. Dotazování
probíhalo prostřednictvím tazatelské sítě IBRS osobními rozhovory face
to face s přímým zápisem pořízených dat do notebooku (CAPI). Více na:

Žádné komentáře:

Okomentovat